تلفن : 88864772  |  فکس : 88319252  |  تلفن : 88864776

مقاله ها

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 98/10/04 آقای س. الف. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، اولین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

 در تاریخ چهارشنبه 98/09/20 آقای فش. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، اولین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 98/08/01 آقای ن. م. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، اولین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

 

  • جمعه 12 مهر ماه 98 گردش در پارک ساحلی دریاچه لواسان با بچه های آفتاب


  • روز جمعه 98/02/13 گردش در پارک جنگلی یاس فاطمی با بچه­ های آفتاب

این پارک جنگلی که در شمال شرق تهران قرار دارد در دو قسمت شمالی (منطقه یک) و جنوبی (منطقه چهار) با وسعت ۱۴۰۰ هکتار بزرگترین پارک جنگلی شهر تهران است. در تاریخ ۱۳ فروردین ماه سال ۹۴ همزمان با سیزده به در یا روز طبیعت، پس از ساخت زیر ساخت‌ها نخستین لازم رسماً بر روی عموم گشوده شد.

علت نامگذاری این بوستان به نام یاس همزمانی ایام فاطمیه با نوروز ۱۳۹۴ بود که پس از ایام فاطمیه این بوستان گشوده شد. قبل از این برای این منطقه از نام دره یا جنگل‌های قوچک استفاده می‌شد.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 97/10/12 آقای س. الف. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، دومین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

 

  • روز جمعه 97/09/23 بازی لیزرتگ و گردش در پارک سرخه حصار با بچه­ های آفتاب

لیزر تگ را میتوان ورزشی تیمی یا انفرادی یا فعالیتی تفریحی تعریف نمود که در آن هر بازیکن تلاش می‌کند برای کسب امتیاز با اسلحه لیزری به اهدافی مختلف شلیک کند و بطور معمول تجهیزات مورد استفاده توسط بازیکنان از تکنولوژی مادون قرمز بهره می‌برد. جلیقه‌ای که توسط هر بازیکن پوشیده می‌شود مجهز به سنسورهای حساس به مادون قرمز بوده و گاهی نیز سنسورهایی در محل‌های مختلف زمین بازی جهت فعال یا خنثی نمودن اهدافی از قبیل بمب یا مین تعبیه می‌شود. لیزرتگ از زمان تولد خود در سال 1979 میلادی در دو سبک سالن سرپوشیده و فضای باز، بازی می‌شود. لیزرتگ میان طیف گسترده‌ای از سنین مختلف محبوبیت دارد و در مقایسه با پینتبال، به دلیل اینکه در لیزرتگ از پرتابه‌های فیزیکی استفاده نمی‌شود بدون درد بوده و حتی در نسخه‌های بازی در فضای سرپوشیده خطرات فیزیکی به حداقل می‌رسد، چرا که اکثر باشگاه‌ها دویدن، بازی خطرناک و سر و صدا کردن نامعمول را ممنوع کرده‌اند.

 

  • روز جمعه 97/05/19 گردش در پارک جنگلی شیان با بچه­ های آفتاب

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 97/03/30 آقایان م. ن. و الف. ر. از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، به ترتیب دومین و اولین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانیشان جشن گرفتند. این موفقیت را به هر دو نفر تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایشان آرزومندیم.

 

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 97/02/05 آقای س. ع. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، سومین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

 

  • جمعه 11 اسفند گردش در طبیعت سرخه حصار با بچه­ های آفتاب

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 96/09/22 آقای س. الف. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، اولین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

 

  • روز جمعه 96/08/05 گردش در یک روز تعطیل، دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) با بچه های آفتاب

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس دریاچه‌ای مصنوعی است که در شمال غرب تهران و منطقه ۲۲ شهرداری تهران واقع شده‌است.مساحت این دریاچه ۱۳۰ هکتار است و در مجاورت آن ۱۲۰ هکتار مجموعه تفریحی نیز در پهنه خشکی ایجاد شده است. دریاچه چیتگر در شمال پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته و جنوب دریاچه به آزاد راه تهران-کرج، شمال آن به بزرگراه همت، شرق آن به بزرگراه آزادگان می‌رسد و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران محدود می‌باشد. منبع تأمین آب دریاچه رودخانه کن می‌باشد و به واسطه سیکل بسته و ایزوله سامانه انتقال آب آن هیچگونه آب دیگری وارد دریاچه نمی‌شود.

دریاچه چیتگر و پارک جنگلی چیتگر به دلیل قرارگرفتن در مسیر بادهای غربی- شرقی تهران می‌توانند علاوه بر تلطیف هوا و بالا بردن رطوبت در سطح شهر تهران با استقرار کاربری‌های تفریحی - گردشگری مناسب سهم به سزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد. این دریاچه همچنین علاوه بر ایجاد چشم‌اندازهای زیبا و منحصربه‌فرد می‌تواند سبب کاهش خطرات ناشی از سیلاب‌های فصلی و همچنین تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی گردد.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 96/06/08 آقایان ب. ت. و ر. م. از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، به ترتیب ششمین و اولین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اشان جشن گرفتند. این موفقیت را به هر دو نفر تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایشان آرزومندیم.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 96/04/28 آقایان م. ن. و م. ر. از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، اولین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اشان جشن گرفتند. این موفقیت را به هر دو نفر تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایشان آرزومندیم.

 

  • روز جمعه 96/04/23 گردش یک روز تعطیل، روستای گیکا با بچه های آفتاب

 

  • جمعه 20 اسفند گردش در طبیعت سرخه حصار با بچه­ های آفتاب

 

پارک ملی سرخه حصار پس از انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت کشور (1133خورشیدی) در زمان قاجاریه با نام‌های قرق یا شکارگاه سلطنتی تحت حفاظت قرار گرفت. پارک ملی سرخه حصار به همراه پارک ملی خجیر از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده در جهان هستند. این پارک یکی از شکارگاه‌های قدیمی ایران است که حدود دویست سال پیش به پارک تبدیل شده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تصویب شورای انقلاب اداره آن به سازمان حفاظت محیط زیست محول و در سال 1359 به گفته وزیر وقت هوشنگ ضیایی و طی مصوبه شماره 91 تاریخ 61/06/21 شورای عالی حفاظت محیط زیست با حدود و ثغور مشخص به عنوان پارک ملی تعیین شده است.

 

پارک ملی سرخه‌حصار تعدادی از اكوسيستم‌های طبيعی نادر و ارزشمند، استپی، بيشه‌ای، كوهستانی و دشتی كشور را در خود جای‌داده و درعین‌حال الگويی تمام‌عیار از شرايط اقليمی بوم‌شناختی منطقه تهران است. حيات وحش پارک ملی سرخه‌حصار از جنبه‌های زيبايی شناختی، بوم‌شناختی، اجتماعی، اقتصادی،آموزشی و تفريحی از چنان ارزش والايی برخوردار است كه اطلاق كلمه كم‌نظير را در مورد آن توجيه می‌کند.با توجه به توپوگرافی زمين در اين پارک، واحدهای گياهی متعددی در آن به وجود آمده است. رويشگاه‌های بسيار غنی پارک متشكل از جوامع گياهی متعددی بوده و تاکنون حدود 32 واحد گياهی و 52 خانواده مختلف در اين پارک شناسايی شده است. انواع درختان، درختچه‌ها، گرامينه‌ها، علف‌ها و گلسنگ‌های مربوط به اقليم منطقه در پارک ملی سرخه‌حصار وجود دارد. در پارک سرخه‌حصار بعضی از گونه‌ها واجد ارزش فراوانی از لحاظ اكولوژيكی، حفاظتی، دارويی و صنعتی هستند. تعدادی از اين گونه‌ها در رديف گياهان نادر و در حال انقراض ثبت شده‌اند.

 

  • بازدید هیات دانمارکی از کلینیک در تاریخ دوشنبه 95/10/27

هیاتی از فعالان حوزه اعتیاد از کشور دانمارک و سایر همراهان در مرکز آفتاب حضور پیدا کرده و ساعاتی را به نشست و صحبت با پزشک و روانشناسان مرکز و به اشتراک گذاشتن دانش روز درمان اعتیاد پرداختند.

 

  • برفراز کوههای شمال تهران و قله توچال در روز پنجشنبه 95/08/13

پیاده روی در بام تهران و گردش برفراز کوه های توچال با تله کابین همراه با بچه های آفتاب

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ یکشنبه 95/05/24 آقای ب. ت. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، پنجمین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

 

  • روز جمعه 95/05/22 گردش یک روز تعطیل، خوردن صبحانه و بازی مهیج پینت بال با بچه های آفتاب

 

  • روز جمعه 95/02/31 بازدید از باغ گیاه شناسی ملی و گردش در طبیعت با بچه های آفتاب

باغ گياه شناسی مكانی است كه در آن مجموعه ای از گياهان بومی و غير بومی در فضایی باز و در گلخانه ها كشت می شوند و نقش مهمی در زمينه های مختلف تحقيقاتيی از جمله علوم گياهی و باغبانی، آموزش عمومی و آشنا ساختن مردم به اهميت گياهان و لزوم حفاظت از آنها بر عهده دارند. به علاوه باغ گياه شناسی به عنوان ذخيره ژنتيكی گياهان در معرض خطر انقراض مورد استفاده قرار می گيرد. در باغ های گياه شناسی امكانات لازم برای مطالعه و تحقيق درباره تنوع زيستی و حفاظت از آنها فراهم می باشد. با بهره گيری از روش های مختلف علمی، امكان شناخت گونه‌های گياهی كشور فراهم گشته و محدوده پراكنش آنها تعيين می ‌گردد. تحقيق در زمينه روش های تكثير و پرورش گونه‌ های با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی از موضوعات ديگری است كه در باغ های گياه شناسی به آن پرداخته می شود.

باغ گياه شناسی ملی ايران به وسعت 145 هكتار در دامنه جنوبی رشته كوه البرز مرکزی در اراضی چيتگر، در شمال غربی تهران (در محدوده شهرداري منطقه 22 تهران) واقع گرديده است. عمليات طراحی و احداث اين باغ از سال 1348 توسط کارشناسان ايرانی و با همکاری تعدادی از کارشناسان خارجی آغاز شد و تا کنون متجاوز از 25 مجموعه گياهی با تنوعي بيش از 4000 گونه گياهی از رويشگاه های اقاليم حياتی داخل کشور و همچنين تعدادی از رويشگاه های شاخص در ساير اقاليم حياتی دنيا را به همراه مجموعه های متنوعی از باغ های موضوعی را درخود جای داده است.

 

  • کارگاه رواندرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) توسط آقای دکتر علی فرهودیان و آقای امیر قنبری در تاریخ های 19، 20 و 21 اسفند ماه 1394 طی سه روز در مرکز آفتاب مهرورزی برگزار شد.

 

  • جمعه 14 اسفند گردش در طبیعت چیتگر با بچه­ های آفتاب

ضرورت انجام فعالیت ­های گروهی و لذت بخش در جریان بهبودی بر همه آشکار است. در یک گردش گروهی علاوه بر گذراندن اوقات خوش و تفریح اتفاقات دیگری نیز رخ می­ دهد. خلاقیت بیشتر، افزایش انگیزه، افزایش ارتباطات و مهارت­ های ارتباطی، استفاده‌ بهتر از منابع در دسترس، تصمیم‌گیری بهتر و... همه از فواید تعلق به گروه و انجام کارهای گروهی هستند. ما نیز در جهت دستیابی به این اهداف چندین سال است که نشست­ های یکروزه خارج از محیط کلینیک و گردش ­های دسته جمعی را در برنامه­ های خود گنجانده ­ایم.

 

  • برای آماده‌سازی بیانیه گروه مأمور جامعه مدنی (CSTF): نشست منطقه‌ای UNGASS2016 در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اعتیاد ADNA نشست منطقه‌ای گروه مأمور جامعه مدنی در منطقه شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی 28 و 29 بهمن‌ماه با حضور بیش از 40 نماینده از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان، لبنان، الجزایر، اردن، مراکش، تونس، اتریش، سوئد، آمریکا، ترکیه، قزاقستان و آذربایجان در تهران برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست تهیه پیش نویش بیانیه گروه مأمور جامعه مدنی (CSTF)‌بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اعتیاد در مراسم افتتاحیه این نشست منطقه‌ای، فروهر تشویقی، مؤسس جمعیت تولد دوباره، دکتر پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسبورن هورنبرگ، رییس کمیته سازمان‌های غیردولتی وین، لیک بونوات، نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد سازمان ملل در تهران و دکتر علی هاشمی، رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست در دو روز متوالی درباره موضوعات «مواد و سلامتی»، «مواد و جرم»، «حقوق بشر»، «مواد و توسعه جایگزین»، «چالش‌های جدید» با راهنمایی و هدایت کمیته فنی و تخصصی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

کمیته فنی و تخصصی طی 5 ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری این نشست‌ها انجام داده است. دکتر محمد عمران رزاقی، دکتر گلاره مستشاری، دکتر علی فرهودیان، دکتر رامین رادفر، دکتر علیرضا نوروزی، دکتر ستاره محسنی فر، دکتر سارا جعفری و دکتر محسن روشن پژوه اعضای این کمیته فنی و تخصصی هستند.

عباس دیلمی زاده، مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره که به‌عنوان نماینده گروه مأمور جامعه مدنی از منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی انتخاب شده است. بیانیه نهایی این منطقه را  در جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGASS) ارائه خواهد کرد.

این نشست با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر، دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، کمیته مواد مخدر سازمان‌های غیردولتی وین (VNGOC)، برنامه منطقه‌ای افغانستان و کشورهای همسایه (RP)، شبکه کاهش تقاضای مواد در آسیای غربی و آسیای میانه (ADNA) برگزار شد.

لازم به ذکر است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکنون 29 جلسه فوق‌العاده به درخواست کشورهای عضو و در مورد مشکلات خاص در سطح جهان تشکیل داده که از این میان 2 جلسه به مسئله مواد مخدر اختصاص داشته که یکی در سال 1990 و دیگری در سال 1998 برگزار شده است. سومین جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حوزه مواد مخدر هم قرار است در آوریل 2016 برگزار شود. موضوع این جلسه اصلاح سیاست‌های جهانی مبارزه با مواد مخدر است.

 

  • دوره آموزشی عملی مددکاران بانک ملی سراسر کشور در حوزه اعتیاد مورخ 94/11/20 در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مرکز آفتاب مهرورزی

به دنبال توجه و تلاش مسئولین در خصوص تغییر باورها و دیدگاه ها نسبت به بیماری اعتیاد و در جهت آموزش های بیشتر و افزایش اطلاعات درمانگران به صورت اختصاصی در این حوزه، مسئولین محترم بانک ملی کشور اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی دو روزه برای مددکاران این بانک در این زمینه نمودند.

در جهت دستیابی به اهداف بالا و اجرای صحیح چارچوب درمانی، مرکز درمان سومصرف مواد آفتاب مهرورزی به عنوان یکی از مراکز نمونه در بخش خصوصی انتخاب شده و در روز سه شنبه 94/11/20 مورد بازدید این عزیزان قرار گرفت.

مرکز آفتاب در روز دوم و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، پذیرای این گروه بود. پزشک و پرسنل مرکز اطلاعات و آموزش های عملی خود را در اختیار درمانگران گذاشته و ایشان به صورت عینی و عملی در جریان عملکرد یک کلینیک و درمان بیماران از ابتدا قرار گرفتند.

 

  • برگزاری کنفرانس علمی بیماریهای همراه اعتیاد در استان گیلان مورخ 94/11/01 با حضور آقای دکتر فرهودیان

اولین همایش علمی انجمن صنفی درمانگران اعتیاد استان گیلان با عنوان بیماریهای همراه اعتیاد در تاریخ پنجشنبه اول بهمن با استقبال بسیار خوب پزشکان درمانگر اعتیاد استان برگزار شد. در این همایش جناب آقای دکتر نوروزی سرپرست محترم دفتر اعتیاد و کاهش آسیب وزارت بهداشت، آقای دکتر فرهودیان و آقای دکتر دانشمند از اساتید برجسته دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و آقای دکتر حشمت الله موسوی به عنوان سخنران در مراسم حاضر بودند. ضمناً آقای شاهکویی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان نیز به عنوان مهمان ویژه در مراسم حضور داشتند. حضور پرشور درمانگران اعتیاد استان در این مراسم و استقبالشان مورد تحسین اساتید قرار گرفت.

 

  • بولینگ در مجتمع ورزشی و فرهنگی شهید چمران (عبدو) با بچه های آفتاب در روز دوشنبه94/10/07

 

  • بازدید جناب آقای دکتر پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به همراه خانم دکتر سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور افغانستان و هیات همراه از مرکز در روز یکشنبه 94/08/03

تشکیل گروه چهار جانبه متشکل از کشورهای روسیه، تاجیکستان، افغانستان و پاکستان با هدف مقابله با کشت و تولید و قاچاق مواد افیونی در سال 2010 از سوی روسیه مطرح و نخستین نشست آن نیز در همان سال به میزبانی روسیه برگزار شد. با موافقت اعضا با ارتقای گروه به گروه پنج گانه، تهران امسال میزبان ششمین نشست رؤسای مراجع ملی مبارزه با مواد مخدر گروه ائتلاف پنج گانه آسیای مرکزی است. به دنبال این نشست و سفر خانم دکتر سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور افغانستان به ایران، ایشان به همراه جناب آقای دکتر پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، از مرکز آفتاب مهرورزی به عنوان یکی از مراکز درمانی نمونه در بخش خصوصی بازدید کردند.

 

  • گردش در طبیعت کوهستانی ایگل (روستایی واقع در شمال شرق تهران و 4 کیلومتری غرب اوشان) با بچه های آفتاب در روز پنجشنبه 94/07/09

 

  • بازدید خانم دکتر بریجیت تایلستروپ، آقای دکتر مورتن هس، خانم دکتر لنا لاندگرن، خانم دکتر معصومه معارف وند و همراهان از مرکز در روز شنبه 94/06/21

خانم دکتر بریجیت تایلستروپ دانشیار مرکز تحقیقات الکل و مواد مخدر دانشگاه آرهوس مهمان سال گذشته کنگره به همراه دیگر مهمانان امسال از کشور دانمارک از جمله آقای دکتر مورتن هس استادیار دانشگاه آرهوس و خانم دکتر لنا لاندگرن مددکار اجتماعی، مدیر سازمان سیاستگذاری رفاه اجتماعی مرکز تحقیقات و خدمات اعتیاد دانشگاه بوستون از ایالات متحده، خانم دکتر معصومه معارف وند گروه آموزشی مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و سایر همراهان در مرکز آفتاب حضور پیدا کرده و ساعاتی را به نشست و صحبت با پزشکان و روانشناسان مرکز و به اشتراک گذاشتن دانش روز درمان اعتیاد پرداختند.

 

  • بازدید آقای پروفسور کارل مان از مرکز در روز دوشنبه 94/06/16

آقای پروفسور کارل مان رئیس گروه تحقیقات اعتیاد و معاون موسسه مرکزی سلامت روان در دانشگاه هایدلبرگ آلمان و رئیس انجمن بین المللی برای تحقیقات پزشکی در اعتیاد به الکل (ISBRA) ، از مهمانان امسال کنگره بین المللی دانش اعتیاد می باشند.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد دو نفر از مراجعین

در تاریخ چهارشنبه 94/05/28 آقایان ب.ت و ر.ص دو نفر از مراجعین مرکز، به ترتیب چهارمین و اولین سال پرهیز از سومصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی جشن گرفتند. این موفقیت را به این دو تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایشان آرزومندیم.

 

  • گردش در طبیعت کوهستانی طالقان با بچه های آفتاب در روز دوشنبه 94/03/11

 

  • درمان تخصصی چاقی

شما سالهاست که تبليغات زيادی را برای کاهش وزن در روزنامه‌ها، مجلات و اينترنت می‌بينيد. اما چرا باز اين همه افراد در جامعه با اين مشکل روربه رو هستند؟ و با اينکه بارها تصميم می‌گيرند که وزن خود را کاهش دهند و روش‌های مختلف را آزمون می‌کنند باز هم نمی‌توانند به وزن مطلوب دست يابند؟ چرا روش‌های کاهش وزن سريع يا رژيم‌های تغذيه‌ای چندان موثر نيستند؟ و افراد بارها و بارها در اين روش‌ها با شکست روبرو می‌شوند؟ بعضی از افراد پس از گرفتن انواع رژيم‌های غذايي و استفاده از روش‌های گوناگون مانند جراحی‌ها، داروها و ورزش‌های سخت و طاقت‌فرسا به اين نتيجه می‌رسند که اضافه وزن آنها فقط به دليل گرسنگی و زياد خوردن نيست بلکه دلايل گسترده‌تری مانند وابستگی غير عادی به غذا ، تجربه‌های کودکی و تجربه‌ی هيجانات مثبت يا منفی در ميزان خوردن آنها موثر است.

راه کاهش وزن « نخوردن و رژيم» نيست بايد نحوه عملکرد مغز شما تغيير نمايد. در واقع راه حل کاهش وزن شما تغيير شناخت است. اما شناخت چيست؟ نحوه‌ی فکر کردن و پردازش اطلاعات در ذهن انسان شناخت ناميده می‌شود. تغيير شناخت پيرامون خوردن غذا و به تبع آن تغيير رفتار، راه حل نهايي مشکل اضافه وزن است. ما در مرکز درمانی آفتاب مهرورزی در ابتدا به تغيير در عملکردهای مغزی يا همان شناخت می‌پردازيم و سپس تغييراتی در رفتار غذا خوردن شما به وجود خواهيم آورد در واقع سبک زندگی شما را در نحوه‌ی خورد و خوراک تغيير می‌دهيم.

با اين روش شما با نحوه‌ی افکار، رفتار و احساسات خود نسبت به خوردن آشنا می‌شويد و با شناخت بيشتر از خود مهارتهای لازم جهت تغيير افکار، رفتار و تنظيم هيجانات را کسب خواهيد کرد که با به کار بردن آنها در نهايت به وزن مطلوب خود دست خواهيد يافت. مدت زمان درمان شناختی- رفتاری حداقل سه تا شش ماهه است. جلسات درمانی به صورت فردی و هفتگی برگزار می‌شود. در جلسات ابتدايي عمدتاً شما بيشتر با افکار و رفتارهايتان در موقع خوردن آشنا می‌شويد و به مرور ياد می‌گيريد که چگونه برای تغيير رفتار و عادات خود اقدام نماييد زيرا در نهايت تغيير رفتار و عادات خوردن، وزن شما در طولانی مدت کاهش خواهد يافت.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ یکشنبه 94/02/06 الف.م یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، چهارمین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه خانواده، دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

دلنوشته ای از الف.م:

"از دود ناگریز غلیظ

دویدیم

سوی آفتاب

و هوای تازه رهایی

تا تمام بندها را

کلید

در بندمان کنیم."

 

  • مشاوره تخصصی ترک سیگار

ذر اینکه سیگار برای سلامتی مضر است، شکی نیست. این روزها همه می دانند که احتمال ابتلا به بیماری های مختلف و مرگ زودرس در افراد سیگاری و سایر مصرف کنندگان توتون و تنباکو نسبت به افراد غیرسیگاری بسیار بیشتر است. بر اساس سایت ویکیپدیای فارسی، در ایران سالانه 8000 میلیارد تومان جهت درمان سرطان در کشور هزینه شده و لازم به ذکر است 30 درصد مرگ های ناشی از سرطان در کشور منتج از استعمال دخانیات می باشد. با افزودن سایر دلایل مرگ و میر ناشی از سیگار سالانه 30 هزار میلیارد تومان در کشور ضرف بیماری و مرگ و میر ناشی از آن می گردد. لذا ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که می توان برای سلامتی خود انجام داد. سالانه افراد بیشماری برای ترک سیگار اقدام می کنند اما تنها درصد اندکی در این راه چالش انگیز موفق هستند. موفقترین ترک کنندگان سیگار آنهایی هستند که پیش از کشیدن آخرین سیگار به خوبی خود را آماده کرده اند.

چگونه؟

شما می توانید از مشاوره های تخصصی و درمان های به روز دارویی ترک سیگار در مرکز آفتاب مهرورزی بهره مند شوید.

مشاوره روزهای دوشنبه هر هفته از ساعت 10 الی 14

ویزیت پزشک روزهای شنبه تا چهارشنبه (به جز یکشنبه) از ساعت 16 الی 20

ویزیت روانپزشک روزهای یکشنبه از ساعت 14 الی 17

 

  • راه­ اندازی تیم فوتبال آفتاب مهرورزی

همه ما از نقش فعالیت های ورزشی در بهبودی و درمان اعتیاد آگاه هستیم. برنامه ریزی منظم، هماهنگی و تمرین بدنی، دور بودن از محیط پرخطر، آشنایی با افراد جدید و ایمن و ... از مزایای این برنامه است.

به لطف پروردگار و همت خانواده آفتاب، تیم فوتبال آفتاب مهرورزی تشکیل و شروع به فعالیت نمود. مراجعین علاقه مند به ورزش هفتگی در یک روز و ساعت مشخص با برنامه قبلی در زمین فوتبال طرف قرارداد با مرکز به تمرین وتفریح می پردازند. این برنامه در راستای ارتقاء سطح کیفی درمان، مدیریت وسوسه و عود، نشاط آوری، پرنمودن ساعات اوقات فراغت، بازتوانی و تقویت کار گروهی برگزار می گردد.

جا دارد از آقای م.ح.ک که سرپرستی تیم فوتبال را به عهده دارند، تشکر ویژه داشته باشیم که با تلاش های بی دریغ و بی چشمداشت مرکز را در این مسیر یاری نمودند.

 

  • برگزاری جشن پرهیز از مواد

در تاریخ چهارشنبه 96/09/22 آقای س. ع. یکی از مراجعین مرکز آفتاب مهرورزی، سومین سال پرهیز از مصرف مواد خود را به همراه دوستان و اعضای تیم درمانی اش جشن گرفت. این موفقیت را به وی تبریک گفته و سلامتی و موفقیت های روزافزون برایش آرزومندیم.

اطلاعات تماس

    • ایران - تهران - میدان هفت تیر - ابتدای خیابان بهار شیراز - جنب داروخانه دکتر ولی زاده - پلاک 189 - طبقه اول - واحد 2


این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

https://t.me/aftabmehrvarzi

https://www.instagram.com/aftabmehrvarzi

درباره کلینیک آفتاب مهرورزی

مرکز درمان سوءمصرف مواد آفتاب مهرورزی با هدف ارتقای دانش بالینی و ارایه درمان نمونه در سوء مصرف و وابستگی به مواد و مداخله در سایر رفتارهای اعتیادی زیرنظر اساتید و صاحب­نظران حوزه اعتیاد کشور در سال 1387 تأسیس شده ... ادامه جزئیات

تلفن های جدید کلینیک آفتاب مهرورزی


تلفن : 88864772
تلفن : 88864776
تلفن : 88864797

------------------------

فکس : 88319252

Scroll to top